REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
www.e-kosta.pl
Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak również do Przedsiębiorców korzystających
ze Sklepu Internetowego www.bat.pl, w tym do Osób fizycznych zawierających umowę bezpośrednio związaną
z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tych osób charakteru
zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nie działalności gospodarczej,
udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
I.
Informacje ogólne i zastrzeżenia
1. Właścicielem Sklepu Internetowego, działającego pod adresem: – http://www.e-kosta.pl jest Firma
Handlowa KOSTA Kłósek, Kędzior Sp.J. z siedzibą w Tuchowie, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców
prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie pod nr KRS 0000276294, NIP:
9930508186; REGON: 120436109, zwana w dalszej części Regulaminu „Sprzedawcą”.
2.
Dane kontaktowe Sprzedawcy:
Adres Sprzedawcy oraz Magazynu:
ul. Tarnowska 24, 33-170 Tuchów
adres e-mail: sklep@e-kosta.pl
Nr tel.: 452095789 (numer czynny jest w godzinach: 08:00-15:00 od poniedziałku do soboty)
3. Komunikacja w sprawach związanych z zawartą Umową, zgłaszaniem reklamacji oraz składaniem
oświadczenia o odstąpieniu od Umowy może odbywać się za pośrednictwem poczty elektronicznej z
wykorzystaniem adresu e-mail Sprzedawcy wskazanego w pkt I.2 oraz adresu e-mail Klienta podanego przy
rejestracji (lub na adres e-mail podany w formularzu zamówienia jeżeli Umowa sprzedaży zostaje zawarta bez
rejestracji), a także drogą pocztową z wykorzystaniem adresu Sprzedawcy wskazanego w pkt I.2. Możliwy jest
też kontakt telefoniczny na numer telefonu Sprzedawcy wskazany w pkt I.2 Regulaminu.
4. Koszty korzystania ze środka porozumiewania się na odległość w celu zawarcia Umowy Sprzedaży ze
Sprzedawcą nie są wyższe niż stosowane zwykle za korzystanie z tego środka porozumiewania się.
5.
Sprzedawca stosuje wypracowane przez siebie dobre praktyki handlowe, jednak nie są one skodyfikowane.
6. Sprzedawca jest Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzeniem Sklepu
Internetowego oraz realizacją postanowień niniejszego Regulaminu. Podanie danych osobowych jest
dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Sprzedawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz
prawo do ich sprostowania. Żądanie w tym zakresie należy kierować na adres e-mail Sprzedawcy wskazany w
pkt I.2 lub pisemnie na adres Sprzedawcy wskazany w pkt I.2 Regulaminu.
7. Dane osobowe podane w związku z zamówieniem w Sklepie są gromadzone i przetwarzane zgodnie z
zapisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz Ustawy o
ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz. U. z 2018 poz. 1000 z późn. zmian.)
8. W przypadku Klientów, którzy korzystają przy Umowie Sprzedaży z płatności elektronicznych, Administrator
przekazuje Ich dane osobowe - jedynie w takim zakresie jaki niezbędny jest do dokonania przez Klienta
płatności - agentowi rozliczeniowemu : PayPro S.A. ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, NIP 779-236-98-87, REGON301345068, Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego, Nr KRS 0000347935,
9. W przypadku Klientów, którzy korzystają w Sklepie Internetowym z usług dostawy Towaru, Administrator
przekazuje dane osobowe Klientów - jedynie w takim zakresie jaki niezbędny jest do dokonania dostawy -
wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na jego zlecenie.
10. Wszelkie pozostałe informacje związane z danymi osobowymi znajdują się w Polityce
prywatności/klauzuli informacyjnej RODO.
11.
Sprzedawca informuje, że:
- poza zapłatą ceny za Produkt i kosztów jego dostawy (o ile Klient wybierze dostawę Produktu), nie występują
inne koszty związane z zawarciem Umowy Sprzedaży, z wyjątkiem kosztów wynikających z umowy kredytowej-
jeżeli Produkt kupiono na kredyt. Koszty związane z odstąpieniem od Umowy zostały podane w dalszej części
Regulaminu,
-
czas trwania Umowy Sprzedaży: jest to umowa jednorazowa,
- minimalny czas trwania zobowiązań Konsumenta z Umowy Sprzedaży: w momencie zapłaty za Produkt i
jego dostawę (o ile koszty dostawy wystąpią) zobowiązanie Konsumenta wygasa,
- w związku z zawarciem Umowy Sprzedaży Konsument nie jest zobowiązany do wniesienia kaucji lub
udzielenia innych gwarancji finansowych.
12.
W ramach Sklepu Internetowego Sprzedawca świadczy następujące usługi elektroniczne:
- przeglądanie Produktów dostępnych w Sklepie Internetowym, przy czym umowa o świadczenie tej usługi
elektronicznej zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zaprzestania przeglądania
Produktów,
- rejestracja i założenie Konta klienta w Sklepie Internetowym, przy czym umowa o wykonanie tej usługi
zostaje zawarta na czas nieoznaczony,
- dokonywanie czynności zmierzających bezpośrednio do uzgodnienia warunków Umowy sprzedaży oraz
odbioru/ dostawy Towarów oferowanych w Sklepie Internetowym, przy czym umowa o świadczenie tej usługi
elektronicznej zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zawarcia Umowy Sprzedaży bądź
rezygnacji z zakupu, jeżeli nastąpiła przed zawarciem Umowy Sprzedaży,
- zawieranie Umowy sprzedaży oraz odbioru/dostawy Towarów oferowanych w Sklepie Internetowym, przy
czym Umowa Sprzedaży zostaje zawarta na czas oznaczony do momentu jej wykonania przez Strony bądź
odstąpienia od tej Umowy przez Konsumenta lub Osobę do jakiej stosuje się przepisy dot. Konsumenta.
13. Świadczenie przez Sprzedawcę usług elektronicznych związanych z prowadzeniem Sklepu Internetowego
odbywa się zgodnie z niniejszym Regulaminem a także z Regulaminem Strony Internetowej www.e-kosta.pl
14. Produkty objęte aktualną promocją są oznaczone komunikatem: PROMOCJA. Realizacja zamówień
Produktów, będących w promocji, odbywa się wg kolejności zgłoszeń, do momentu wyczerpania zapasów.
15. Wszelkie informacje dotyczące produktów umieszczonych w Sklepie Internetowym pochodzą z
materiałów i ulotek publikowanych przez ich Producentów.
16. Zdjęcia Towarów mają charakter poglądowy. Oferowany Produkt może nieznacznie różnić się od
wizerunku na zdjęciu. Opis Produktu stanowi udzielenie Klientowi wyjaśnień o stosunkach prawnych i
faktycznych dotyczących towarów, jednakże w razie konieczności uzyskania jakichkolwiek dodatkowych
informacji o Produkcie prosimy o kontakt ze Sprzedawcą na jego adres e-mail wskazany w pkt I.2 Regulaminu
lub na numer telefonu: 452 095 789.
17. Oznaczenia Producentów i inne znaki towarowe należą do ich właścicieli i prezentowane są na stronach
Sklepu wyłącznie w celach informacyjnych.18. Złożenie zamówienia w Sklepie Internetowym wymaga uprzedniego zapoznania się i zaakceptowania
Regulaminu a także odznaczenia odpowiedniego pola potwierdzającego zapoznanie się z Regulaminem i jego
akceptację.
19. Prezentowana na stronach Sklepu Internetowego oferta cenowa ma charakter informacyjny, nie stanowi
oferty handlowej w rozumieniu art. 66 par.1 Kodeksu Cywilnego lecz jedynie zaproszenie do składania ofert
kupna przez Klientów. Warunkiem zawarcia Umowy sprzedaży jest przyjęcie oferty Klienta przez Sprzedawcę, co
następuje dopiero w momencie przesłania do Klienta przez Sprzedawcę wiadomości e-mail stwierdzającej, że
stan Zamówienia jest ,,potwierdzony”. Pozostałe informacje związane z zawieraniem Umowy Sprzedaży
zawarte zostały w pkt V Regulaminu.
20.Sprzedawca ponosi przewidzianą przez prawo odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową.
21.Do czasu zapłaty całej należności, towar stanowi własność Sprzedawcy (art. 589 KC).
22. Poprzez akceptację postanowień zawartych w Regulaminie, Klient zgłasza żądanie wystawienia faktury
dokumentującej zawartą Umowę sprzedaży oraz wyraża zgodę na otrzymanie żądanej faktury w postaci
elektronicznej, zamiast paragonu fiskalnego.
23. W przypadku, gdy oferowany towar posiada funkcjonalności z elementami cyfrowymi, włącznie z
technicznymi środkami ich ochrony lub występują mające znaczenie kompatybilności towarów z elementami
cyfrowymi, Klient zostanie przez Sprzedawcę o tym fakcie poinformowany.
24. Sprzedawca w treści niniejszego Regulaminu informuje Klienta o ogólnych informacjach, dotyczących
głównych parametrów decydujących o plasowaniu ofert przedstawionych Konsumentowi w wyniku
wyszukiwania, o którym mowa w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym
praktykom rynkowym (Dz.U. z 2017 r. poz. 2070) oraz znaczeniu tych parametrów w porównaniu z innymi
parametrami.
25. Sprzedawca przedstawiając propozycje nabycia produktu jest zobowiązany podać istotne informacje o
produkcie, a w szczególności:
- uzgodnienia dotyczące sposobu płatności, dostawy lub wykonania Produktu: Sprzedawca podaje, że
informacje te przedstawiane będą także w korespondencji elektronicznej jaka towarzyszy zawarciu Umowy
Sprzedaży,
- informacje o tym, czy i w jaki sposób Przedsiębiorca zapewnia, aby publikowane opinie pochodziły od
Konsumentów, którzy używali danego produktu lub go nabyli : Sprzedawca podaje, że możliwość postawienia
komentarza i opinii jest dostępna wyłącznie dla Klientów zrejestrowanych / zalogowanych w Sklepie
Internetowym, którzy kupili dany Produkt. Każda ocena przed opublikowaniem musi zostać zatwierdzona przez
Sklep Internetowy.
- ogólne informacje dotyczące głównych parametrów decydujących o plasowaniu produktów
przedstawianych Konsumentowi w wyniku wyszukiwania oraz względne znaczenie tych parametrów w
porównaniu z innymi parametrami: Sprzedawca podaje, że możliwe jest plasowanie produktów wyświetlanych
w odpowiedzi na wyszukiwanie przez Klienta. Klient dokonuje wyboru dopasowania wyświetlanych produktów
samodzielnie, spośród następujących kryteriów wyszukiwania:
- ostatnio oglądane produkty,
- najczęściej kupowane produkty,
- produkty kupione przez kontakt,
- produkty zakupione wraz z oglądanym produktem,
- produkty z tej samej kategorii co ostatnio oglądany produkt,
- produkty z wybranej kategorii,- wybierz produkty z galerii,
- moduł sztucznej inteligencji (Konsument ma do wyboru metody: wspólna filtracja, najczęściej kupowane po
obejrzeniu innego produktu, najczęściej oglądane razem, najczęściej kupowane razem, statystyki łączone z
wagą).
Względne znaczenie tych parametrów w porównaniu z innymi parametrami: wybór danego parametru zależy od
decyzji obsługi Sklepu Internetowego. Jeżeli wybrana jest jedna metoda doboru Produktów, to pozostałe
metody nie są brane pod uwagę.
26. Na Sprzedawcy ciąży obowiązek potwierdzenia zawarcia umowy na odległość poprzez przekazanie
Konsumentowi potwierdzenia zawarcia umowy na trwałym nośniku w rozsądnym czasie po jej zawarciu,
najpóźniej w chwili dostarczenia towaru lub przed rozpoczęciem świadczenia usługi. Potwierdzenie obejmuje
informacje, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta, chyba że
Przedsiębiorca dostarczył Konsumentowi te informacje na trwałym nośniku przed zawarciem umowy.
II. Definicje
Konsument:
osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową;
Osoba do jakiej stosuje się przepisy dot. Konsumenta:
osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej
umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z
przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Klient/ Usługobiorca:
osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez
przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności
prawnych, lub osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa
przyznaje zdolność prawną, która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą;
Sprzedawca/ Usługodawca/ Przedsiębiorca:
Podmiot opisany w pkt I.1.
Sklep Internetowy:
Sklep działający pod adresem internetowym https://www.e-kosta.pl
Dzień roboczy:
jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;Formularz rejestracji:
formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta Klienta zawierającego dane do
składania Zamówień i zawarcia Umowy Sprzedaży;
Formularz zamówienia:
formularz uzupełniany on-line dostępny w Sklepie Internetowym, umożliwiający złożenie Zamówienia, w
szczególności poprzez wybór Produktów oraz określenie sposobu płatności,
Produkt/Towar:
rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Klientem,
Umowa Sprzedaży:
umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą na odległość za
pośrednictwem Sklepu Internetowego,
Zamówienie:
oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do
zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
Do zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym nie jest niezbędne dokonanie rejestracji i założenie
Konta klienta. W zależności od tego, czy Klient zamierza założyć Konto klienta czy dokonać zakupów bez
rejestracji, istnieją dwa tryby dokonywania Zakupów:
III.
Zakupy połączone z rejestracją i założeniem Konta klienta:
1. W tym trybie Klient wypełnia Formularz rejestracji zawierający niezbędne do składania Zamówień dane tj.:
imię i nazwisko/firma, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty
elektronicznej oraz numer telefonu kontaktowego i nr NIP jeżeli jest wymagany. Podany w trakcie zakładania
Konta klienta adres poczty elektronicznej będzie używany do komunikacji z Klientem prowadzonej w celu
obsługi Zamówień. Założenie Konta i zapisanie wprowadzonych danych następuje poprzez określenie hasła
umożliwiającego indywidualny dostęp i naciśnięcie pola „Załóż Konto”.
2. Konto klienta prowadzone jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili
i bez podania przyczyny, żądania usunięcia Konta poprzez wysłanie stosownego oświadczenia do Sprzedawcy,
w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail wskazany w pkt. I.2.
3. Złożenie Zamówienia następuje po wypełnieniu przez Klienta Formularza zamówienia zawierającego
wybrane Produkty, kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego pola: „Kup produkty online” oraz przesłania na
adres poczty elektronicznej Klienta wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie zamówienia do weryfikacji (w
tytule „Przyjęliśmy do weryfikacji zamówienie nr ...”).4. Do czasu zawarcia Umowy Sprzedaży w sposób opisany w pkt V Sprzedawca umożliwia nieodpłatnie
Klientowi zakończenie w każdej chwili korzystania z usług elektronicznych polegających na przeglądaniu
Produktów dostępnych w Sklepie Internetowym, rejestracji i założeniu Konta klienta w Sklepie Internetowym,
dokonywaniu czynności on-line zmierzających bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży, w tym
uzgodnienia warunków tej Umowy i dostawy towarów oferowanych w Sklepie Internetowym.
5. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu Internetowego: komputer lub inne urządzenie
multimedialne z dostępem do Internetu; dostęp do poczty elektronicznej; przeglądarka internetowa: Microsoft
Edge, Mozilla Firefox lub Google Chrome z włączoną obsługą plików cookie.
6. Klient zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym oraz do nie
wprowadzania treści o charakterze bezprawnym.
IV.
Zakupy bez rejestracji:
1. Klient wypełnia formularz zawierający niezbędne do składania Zamówień dane tj.: imię i nazwisko/firma,
adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej oraz
numer telefonu kontaktowego i nr NIP jeżeli jest wymagany. Podany w formularzu o jakim mowa powyżej adres
poczty elektronicznej będzie używany do komunikacji z Klientem prowadzonej w celu obsługi Zamówień.
2. Złożenie Zamówienia następuje po: wypełnieniu przez Klienta Formularza zamówienia zawierającego
wybrane Produkty, kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego pola: „Kup produkty online” oraz przesłania na
adres poczty elektronicznej Klienta wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie zamówienia do weryfikacji (w
tytule „Przyjęliśmy do weryfikacji zamówienie nr ...”).
3. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu Internetowego: komputer lub inne urządzenie
multimedialne z dostępem do Internetu; dostęp do poczty elektronicznej; przeglądarka internetowa: Microsoft
Edge, Mozilla Firefox lub Google Chrome z włączoną obsługą plików cookie.
4. Klient zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym oraz do nie
wprowadzania treści o charakterze bezprawnym.
V. Zawarcie Umowy sprzedaży
1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta
Zamówienia za pomocą Formularza zamówień w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. III lub IV Regulaminu,
jednakże dopiero z momentem potwierdzenia przez Sklep Internetowy dostępności zamówionego Towaru, co
następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail ze stwierdzeniem, że stan Zamówienia jest ,,potwierdzony".
2. Moment powstania obowiązku zapłaty wyrażony jest przy każdym Zamówieniu w sposób wyraźny poprzez
użyte sformułowanie wskazujące na powstanie obowiązku zapłaty po stronie Klienta.
3. Cena oraz cena jednostkowa Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w
złotych polskich i zawiera podatki. Cena ta uwidoczniona jest w sposób jednoznaczny, niebudzący wątpliwości
oraz umożliwiający porównanie cen.
4. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego przyjęcie do weryfikacji poprzez
wysłanie do Klienta wiadomości e-mail oraz jednocześnie podejmuje czynności w celu weryfikacji dostępności
Produktu. Sprzedawca na tym etapie zawiadamia także Klienta o kosztach dostawy produktu, jeżeli są
standardowe i znane Sprzedawcy. Jeżeli ze względu na właściwości towaru wysokość tych kosztów Sprzedawca
musi uprzednio ustalić, koszty dostawy zostaną wskazane Klientowi w oddzielnej wiadomości mailowej.5. W przypadku wyboru przez Klienta płatności za pomocą elektronicznych instrumentów płatniczych tzn.
zapłata kartą płatniczą lub kredytową, przelewu, płatności elektronicznych dostępnych w Internecie - Sklep
Internetowy potwierdza przyjęcie płatności poprzez przesłanie do Klienta wiadomości e-mail.
6. Zawarcie Umowy Sprzedaży następuje z momentem wysłania do Klienta wiadomości e-mail ze zmianą
stanu zamówienia na „Potwierdzone”. W wypadku w jakim koszty dostawy Produktu nie są standardowe,
warunkiem potwierdzenia Zamówienia przez Sprzedawcę jest uprzednie zaakceptowanie przez Klienta
wysokości kosztów dostawy Produktu.
7. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje
poprzez udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz przesłanie Klientowi
wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. V.4 Regulaminu, a w wypadku gdy koszty dostawy Produktu nie są
znane Sprzedawcy na etapie wysyłania tej wiadomości mailowej, utrwalenie treści Umowy następuje
dodatkowo w wiadomości e-mail zawierającej koszty dostawy. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo
utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
8. Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca wystawi Klientowi fakturę w postaci elektronicznej. Faktura ta
zostanie przesłana Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Klienta podany przy
rejestracji albo przy zawieraniu Umowy sprzedaży bez rejestracji - na adres e-mail podany w formularzu
zamówienia.
9. W każdym przypadku informowania przez Sprzedawcę o obniżeniu ceny towaru lub usługi, obok informacji
o obniżonej cenie Sprzedawca uwidacznia również informację o najniższej cenie tego towaru lub usługi jaka
obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
10. Jeżeli dany towar lub dana usługa są oferowane do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, obok
informacji o obniżonej cenie, Sprzedawca uwidacznia również informację o najniższej cenie tego towaru lub
usługi, która obowiązywała w okresie od dnia oferowania tego towaru lub usługi do sprzedaży do dnia
wprowadzenia obniżki.
11. W przypadku towarów, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności, obok
informacji o obniżonej cenie, Sprzedawca uwidacznia również informację o cenie sprzed pierwszego
zastosowania obniżki z zastrzeżeniem, że termin o którym mowa w ustępach powyżej nie ma zastosowania.
VI. Sposoby i terminy płatności za Produkt
1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
1. Przelew
2. Płatności elektroniczne dostępne w Internecie
3. Płatności ratalne
2. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest PayPro S.A.
3. Akceptowane karty płatnicze:
1. VISA
2. Visa Electron
3. Mastercard
4. MasterCard Electronic
5. MaestroVII.
Termin płatności:
1. Klient obowiązany jest do dokonania płatności najpóźniej w chwili odbioru Towaru. W wypadku płatności
bezgotówkowych zapłaty za Towar należy dokonać bezpośrednio po złożeniu Zamówienia lub w terminie
uzgodnionym z pracownikiem Sklepu
2. Dokonanie płatności jest warunkiem wydania towaru /wysyłki i wydania towaru. W przypadku płatności
przelewem, płatność uważa się za dokonaną po zaksięgowaniu jej na rachunku bankowym Sklepu
Internetowego.
VIII.
Sposoby i termin dostawy oraz odbioru Produktu.
Sprzedawca udostępnia następujące formy dostawy/odbioru Towaru:
1.Dostawa towaru może odbyć się w następującej formie:
-Dostawa kurierem DHL
-Dostawa kurierem inPost
- Dostawa do paczkomatów inPost (dotyczy wyłącznie towarów nie przekraczających ograniczeń
gabarytowych)
-Dostawa transportem Sprzedawcy
-Dostawa transportem zleconym przez Sprzedawcę.
3.Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
4. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy
Produktu są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego oraz w trakcie składania Zamówienia
bądź ustalane są indywidualnie najpóźniej w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową
Sprzedaży.
5. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi od 24 h do 14 Dni roboczych, chyba że w opisie wskazano inny
termin lub Sprzedawca, ze względu na szczególny przypadek, przed upływem powyższego terminu wskaże
nowy termin, nie dłuższy jednak niż 30 dni kalendarzowych.
6.
Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
a. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznej, kartą płatniczą
lub płatnością ratalną – od dnia uznania rachunku Sprzedawcy,
b. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do udostępniania wyłącznie wybranych form dostawy dla całości lub
części Zamówienia
8. W sytuacji, gdy w Zamówieniu znajdują się Towary, dla których niemożliwe jest zrealizowanie dostawy w
jednej formie, Zamówienie zostanie podzielone a dostawa dla każdego wydzielonego Zamówienia zostanie
zrealizowana niezależnie.
IX. Reklamacja Towaru1.
2.
Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, który jest Konsumentem lub Osobą
do jakiej stosuje się przepisy dot. Konsumenta, jeżeli sprzedany Produkt nie jest zgodny z umową,
określone są powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności opisane są w Rozdziale 5A
(art. 43 a i nast.,) ustawy o prawach konsumenta. W wypadku gdy Kupujący nie jest Konsumentem ani
Osobą do jakiej stosuje się przepisy dot. Konsumenta, w wypadku wadliwości towaru zastosowanie
znajdą przepisy o rękojmi uregulowanie w Kodeksie cywilnym.
2. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta w formie pisemnej na adres Sprzedawcy wskazany w pkt I.2
oraz w formie elektronicznej na adres e-mail przywołany w pkt I.1.
3. Sugeruje się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu
reklamacji, w szczególności daty wystąpienia niezgodności z umową i dokładnego opisu niezgodności z
umową- ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu
poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem
zalecanego opisu reklamacji.
4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia jej złożenia.
5. W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub do wykonania
uprawnień Klienta wynikających z niezgodności towaru z umową konieczne jest dostarczenie Produktu do
Sprzedawcy, Konsument/ Osoba do jakiej stosuje się przepisy dot. Konsumenta udostępni Sprzedającemu
towar podlegający naprawie lub wymianie. Wówczas Sprzedawca odbierze towar na swój koszt. Klient nie
będący Konsumentem/ Osobą do jakiej stosuje się przepisy dot. Konsumenta zostanie poproszony przez
Sprzedawcę o dostarczenie Produktu na adres Sprzedawcy. Jeżeli ze względu na rodzaj niezgodności z umową,
rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta jest niemożliwe albo
nadmiernie utrudnione, Klient poproszony zostanie przez Sprzedawcę o udostępnienie Produktu w miejscu w
którym Produkt się znajduje, w uprzednio uzgodnionym terminie.
6. Konsument / Osoba do jakiej stosuje się przepisy dot. Konsumenta nie jest zobowiązany/zobowiązana do
zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
X. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych
procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników
konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stronach internetowych Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów.
2. Klient będący Konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa
w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o
rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z
art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o
wszczęcie postępowania celem pozasądowego rozwiązania sporu cywilnoprawnego między Konsumentem a
Sprzedawcą. Informacja na temat zasad tego postępowania dostępna jest w siedzibach oraz na stronach
internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
- Konsument może uzyskać pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą,
korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów.
XI. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży
1. Konsument, a także Osoba do jakiej stosuje się przepisy dot. Konsumenta która zawarła umowę na
odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia
kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt XI.8 Regulaminu. Jeżeli Konsument/ Osoba do jakiej stosuje
się przepisy dot. Konsumenta zawarł/zawarła umowę poza lokalem przedsiębiorstwa podczas nieumówionej
wizyty Sprzedawcy w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu Konsumenta/ tej Osoby, termin do
odstąpienia od umowy wynosi 30 dni. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego
upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone pisemnie lub za pośrednictwem poczty
elektronicznej - dane kontaktowe Sprzedawcy wskazane są w pkt. I.2.
2. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do ustawy o prawach
konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zmian), który dostępny jest na stronie:
http://isap.sejm.gov.pl/. Konsument oraz Osoba do jakiej stosuje się przepisy dot. Konsumenta otrzymuje
formularz odstąpienia w korespondencji mailowej przesłanej w odpowiedzi na złożone Zamówienie, może
również w każdym czasie zwrócić się do Sprzedawcy o przesłanie formularza przesyłając prośbę w tym zakresie
na adres mailowy Sprzedawcy wskazany w pkt. I.2. Konsument oraz Osoba do jakiej stosuje się przepisy dot.
Konsumenta może skorzystać ze wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
3.
Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1. dla Umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego
własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub Osobę o jakiej
mowa w art. 38a lub wskazaną przez nich osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku Umowy, która
obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie
ostatniego Produktu, partii lub części albo gdy na mocy Umowy ma miejsce regularne dostarczanie Produktów
przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
2.
dla pozostałych Umów – od dnia zawarcia Umowy.
4. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą. Jeżeli
Konsument / Osoba do jakiej stosuje się przepisy dot. Konsumenta złożył/złożyła oświadczenie o odstąpieniu
od umowy zanim Sprzedawca przyjął jego/jej ofertę, oferta przestaje wiązać.5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia
otrzymania oświadczenia Konsumenta/ Osoby do jakiej stosuje się przepisy dot. Konsumenta o odstąpieniu od
Umowy, zwrócić Konsumentowi/ tej Osobie wszystkie dokonane przez niego / ją płatności, w tym koszty
dostawy Produktu. Wyjątkiem są dodatkowe koszty wynikające z wybranego przez Konsumenta/ tę Osobę
sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym. Sprzedawca
dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument/ ta Osoba,
chyba że Konsument/ ta Osoba wyraźnie zgodził się/ zgodziła się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla
niego/ dla niej z żadnymi kosztami. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od
Konsumenta/ tej Osoby do chwili otrzymania Produktu lub dostarczenia przez Konsumenta/ Osobę do jakiej
stosuje się przepisy dot. Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej, jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta/tej Osoby.
6. Konsument/ Osoba do jakiej stosuje się przepisy dot. Konsumenta ma obowiązek niezwłocznie, jednak nie
później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpiła od Umowy, zwrócić Produkt
Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru. Wyjątkiem jest przypadek,
kiedy Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczające jest
odesłanie Produktu przed jego upływem.
7. Konsument/ Osoba do jakiej stosuje się przepisy dot. Konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie
wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca nie poinformował
Konsumenta/tej Osoby o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9 ustawy z
dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta.
8. Koszty związane z odstąpieniem przez Konsumenta/ Osobę do jakiej stosuje się przepisy dot.
Konsumenta od Umowy, które obowiązany jest ponieść Konsument/ ta Osoba:
- Poniesione przez Konsumenta/ Osobę do jakiej stosuje się przepisy dot. Konsumenta dodatkowe koszty, jeżeli
Konsument/ ta Osoba wybrała sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w
Sklepie Internetowym.
- Bezpośrednie koszty zwrotu Produktu- ich wysokość zależy od sposobu przesłania Produktu wybranego
przez Konsumenta/ Osobę do jakiej stosuje się przepisy dot. Konsumenta. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy
Sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta/ Osoby do jakiej stosuje się
przepisy dot. Konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
- Koszty świadczenia spełnionego na rzecz Konsumenta/ Osoby do jakiej stosuje się przepisy dot. Konsumenta
do chwili odstąpienia od Umowy (w przypadku Produktu będącego usługą), jeżeli wykonywanie usługi- na
wyraźne żądanie Konsumenta/tej Osoby - rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Kwotę zapłaty, którą ma obowiązek uiścić Konsument/ ta Osoba, oblicza się proporcjonalnie do zakresu
spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w Umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub
wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
9. Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa a towar dostarczono Konsumentowi/ Osobie do jakiej
stosuje się przepisy dot. Konsumenta do miejsca, w którym zamieszkiwał/ zamieszkiwała w chwili zawarcia
umowy, Sprzedawca jest zobowiązany do odebrania towaru na swój koszt, gdy ze względu na charakter towaru
nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą.
XII. Wyłączenie prawa odstąpienia od UmowyKonsumentowi/ Osobie do jakiej stosuje się przepisy dot. Konsumenta nie przysługuje prawo odstąpienia
od umowy zawartej na odległość w odniesieniu do umów:
1)
o świadczenie usług, za które Konsument/ ta Osoba jest zobowiązana do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca
wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta/ tej Osoby, która została poinformowana przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od
umowy i przyjęła to do wiadomości;
2)
w których przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowana według specyfikacji
Konsumenta/tej Osoby lub służący zaspokojeniu jego/ jej zindywidualizowanych potrzeb;
3) w których Konsument/ ta Osoba wyraźnie żądała, aby Sprzedawca do niego/ do niej przyjechał w celu
dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których
wykonania Konsument/ ta Osoba żądała, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do
wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi/tej Osobie w
odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
4) w których przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin
przydatności do użycia;
5) w których przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, której po
otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6) w których przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają
nierozłącznie połączone z innymi towarami;
7) w której Konsument / ta Osoba wyraźnie żądał/ wyraźnie żądała, aby Przedsiębiorca do niego / do niej
przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne
usługi niż te, których wykonania Konsument/ ta Osoba żądał/ żądała, lub dostarcza towary inne niż części
zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje
Konsumentowi/tej osobie w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów.
XIII. Postanowienia dotyczące Klientów nie będących Konsumentami ani Osobami do jakich stosuje się
przepisy dot. Konsumenta1. Odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Klienta nie będącego Konsumentem ani Osobą do jakiej stosuje się
przepisy dot. Konsumenta z tytułu rękojmi za Produkt zostaje wyłączona na podstawie z art. 558 § 1 Kodeksu
Cywilnego.
2. W terminie 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży z Klientem niebędącym
Konsumentem ani Osobą do jakiej stosuje się przepisy dot. Konsumenta, Sprzedawcy przysługuje prawo
odstąpienia od niej. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny.
Nie rodzi to po stronie Klienta niebędącego Konsumentem ani Osobą do jakiej stosuje się przepisy dot.
Konsumenta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy, w tym zwłaszcza roszczenia o naprawienie szkody.
3. W wypadku Klientów, którzy nie są Konsumentami ani Osobami do jakich stosuje się przepisy dot.
Konsumenta, Sprzedawca może ograniczyć dostępne sposoby płatności, włącznie z wymogiem dokonania
przedpłaty w całości albo części, niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia
Umowy Sprzedaży.
4. Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta nie będącego Konsumentem ani Osobą do jakiej
stosuje się przepisy dot. Konsumenta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w
ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny z
tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty 1.000 zł brutto. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność
w stosunku do Klienta nie będącego Konsumentem ani Osobą do jakiej stosuje się przepisy dot. Konsumenta
tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia Umowy. Sprzedawca nie ponosi w stosunku do
Klienta nie będącego Konsumentem ani Osobą do jakiej stosuje się przepisy dot. Konsumenta
odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.
5. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Towaru przewoźnikowi przechodzą na Klienta nie będącego
Konsumentem ani Osobą do jakiej stosuje się przepisy dot. Konsumenta korzyści i ciężary związane z Towarem
oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru. W stosunku do Klientów nie będących
Konsumentami ani Osobami do jakich stosuje się przepisy dot. Konsumenta, Sprzedawca nie ponosi
odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Towaru, powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do
wydania go Klientowi, a także za opóźnienie w przewozie przesyłki.
6. W razie przesłania Towaru do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący Konsumentem lub
Osobą do jakiej stosuje się przepisy dot. Konsumenta ma obowiązek zbadać przesyłkę w czasie i w sposób
przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. W przypadku stwierdzenia, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub
uszkodzenie Towaru, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia
odpowiedzialności przewoźnika.
7. W wypadku Usługobiorców nie będących Konsumentami lub Osobami do jakich stosuje się przepisy dot.
Konsumenta, Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem
natychmiastowym, bez wskazywania przyczyn. Następuje to poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego
oświadczenia.
8. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem ani Osobą do jakiej
stosuje się przepisy dot. Konsumenta zostają poddane Sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
Sprzedawcy.
XIV. Gwarancja i usługi posprzedażne
Wskazanie w opisie Produktu, iż objęty został on gwarancją jest równoznaczne z informacją o objęciu Produktu
gwarancją Producenta, o warunkach której Klient może uzyskać informację bezpośrednio na stronie
internetowej danego Producenta bądź kierując zapytanie na adres mailowy Sprzedawcy wskazany w pkt I.2.Sprzedawca nie jest Gwarantem – nie udziela gwarancji na oferowane w Sklepie Internetowym Produkty.
Sprzedawca nie oferuje także usług posprzedażnych dotyczących Produktów objętych Umową sprzedaży.
XV. Inne postanowienia
1. Na żądanie Klienta Sprzedawca nieodpłatnie udostępni niniejszy Regulamin w taki sposób, który umożliwia
pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się
Klient.
2. Sprzedawca informuje o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z sieci Internet, w tym z
korzystaniem ze Sklepu Internetowego, takich jak:
- możliwość otrzymania spamu, czyli niezamówionej informacji reklamowej (handlowej) przekazywanej drogą
elektroniczną;
- obecność i działanie oprogramowania typu malware, w tym: wirusów komputerowych, czyli szczególnego
oprogramowania, które jest w stanie, po uruchomieniu, zarazić pliki w sposób samopowielający, zazwyczaj nie
będąc zauważonym przez użytkownika;
- obecność i działanie robaków internetowych (worm), czyli szkodliwego oprogramowania zdolnego do
samopowielania;
- możliwość zadziałania oprogramowania typu spyware, czyli oprogramowania szpiegującego działania
użytkownika w Internecie, instalującego się bez jego wiedzy, zgody i kontroli;
- możliwość bycia narażonym na działania innego niechcianego lub "złośliwego" oprogramowania,
wykonującego czynności niezamierzone przez użytkownika.
3. Sprzedawca informuje, że w celu realizacji usług związanych z prowadzeniem Sklepu korzysta z plików
cookies służących min. do monitorowania aktywności Klienta w sieci i zbierania danych dotyczących adresów
e-mail, rodzaju oprogramowania używanego do przeglądania stron internetowych, czy historii przeglądarki.
Sprzedawca informuje, że Klient posiada możliwość zablokowania możliwości ich tworzenia, jednak
zablokowanie możliwości tworzenia plików cookies w urządzeniu Klienta może doprowadzić do utraty
możliwości korzystania z istotnych funkcjonalności Sklepu Internetowego.
XVI. Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, obowiązują przepisy Kodeksu Cywilnego,
przepisy Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.) oraz inne
właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
2. W przypadku ewentualnej niezgodności lub różnic interpretacyjnych niniejszego Regulaminu z
postanowieniami bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, pierwszeństwo mają regulacje ustawowe i je
należy stosować.
XVII. Zmiana Regulaminu:
1.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu.
2. W przypadku zawarcia umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto klienta)
na podstawie Regulaminu - zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymaganiaokreślone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego – tj. jeżeli Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o
zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. Jeżeli zmiana
Regulaminu powodowałaby wprowadzenie jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższenie obecnych,
Usługobiorca będący Konsumentem lub Osobą do jakiej stosuje się przepisy dot. Konsumenta ma prawo
odstąpienia od umowy.
3. Jeżeli na podstawie niniejszego Regulaminu nastąpi zawarcie umów o innym charakterze niż umowy ciągłe
(np. Umowa Sprzedaży) - zmiany Regulaminu będą obowiązywały po 7 dniach od dnia ich ogłoszenia na stronie
internetowej www.bat.pl., przy czym nie będą one w żaden sposób naruszać praw nabytych Klientów/
Usługobiorców będących Konsumentami lub Osobami do jakich stosuje się przepisy dot. Konsumenta przed
dniem wejścia w życie zmian Regulaminu. Zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na Zamówienia, które w
momencie wejścia w życie zmian zostały już złożone w Sklepie Internetowym, ani na zawarte, realizowane lub
wykonane Umowy Sprzedaż.